Cannabis is The
Cure,z.s. (H.L.), Traviny Jas (J.V. a M.K), Konopná církev (2x D.D.), Rolls (2x
J.K.), Ateliér ALF,z.s.(F.S.), Art Language Factory,z.s. (J.P.), Společenství
podpory Olomoucké nadace filantropů a mecenášů, z.s. (J.D. a F.D.), Konopí je
lék, z.s (R.D. a V.D), Allivictus (M.D), Sativa Medical (J.Š.), Konopex (M.K.) a
zahradní restaurace Na rybníčku.
Stánek konopné církve (cca 50 rozhodnutí za 50 dní spáleno) |
Upoutávky – stačí kliknout
Naše
Vaše Olomouc – Tisková
zpráva k Noci básníků 2016
Aj
Dnes.cz – Noc básníků 2016
Hanácký
večerník – Noc
básníků přinese poezii,hudbu a filmy
Jsem z Olomouce - Noc básníků 2016
Facebook
- Noc básníků
2016
Organizace festivalu
Ředitel, moderátor, koordinátor
etc.
Dušan
Dvořák
Dramaturg, hudebník, zvukař etc.
Jaroslav
Vacl
Návrh plakátu
Jiřina
Vaclová
Básníci
Seznam
se jmény a poezií se nám ztratil v dešti od 4.30 – 16.00 hod.
Hudba
Free
Jazz Trio
Traviny
Jas
Miky
and Poetic band
Stará
dobrá ruční práce
SFINKTERS
PARTY – live on
YouTube
Porota Noci básníků
Petr
Palarčík, Michal Rusek a Vlaďka Livingstone
Vedoucí poroty Petr Palarčík |
Performance Senátní prekurzorová
próza hoří a smrdí!
Dušan
Dvořák, Jaroslava Bělíková a Martin Dindoš
Po
24.00 hodině a 00. 00 hod. okupačního 21. srpna byla spálena Senátní
prekurzorová próza v cca 50 obálkách Dušanu Dvořákovi od justice a
exekutivy za posledních 50 dnů
Senát
8 Tdo 1231/2011: předseda Milada Šámalová, Věra Kůrková a Jan Bláha
Senát
6 Tdo 1493/2014: předseda Jan Engelmann, Ivo Kouřil a Vladimír Veselý
Senát
11 Tdo 181/2015: předseda Antonín Draštík, Karel Hasch a Stanislav Rizman
Senát
6 Tdo 323/2016: předseda Jan Engelmann, Marta Ondrušková a Ivo Kouřil
Ozvučení - silueta Matěje. |
Hospodaření Noci básníků
Filantropie umění
Rodina pořadatele, průvodce, moderátora a
koordinátora festivalu Dušana Dvořáka cca 150 hodin práce na zajištění
festivalu včetně spolupráce na zajištění propagace a prací na zpracování darů
do tomboly (březen – srpen 2016).
21.
8. 2016: Tombola dary v hodnotě cca 15.000 Kč od
Martina Dindoše (IQ Emulze a Allivictus), Dušana Dvořáka, Martina Kotaly a
Jiřího Šedy (konopné masti, tinktury, semena, konopice, drcená loupaná semena a
konopný protein), Jaroslavy Bělíkové (knihy) a majitele zahradní restaurace Na
rybníčku (rum, vodka, brýle, blyščeky na pyščeky)
21.
3. 2016: Příspěvek 20.000,- zakladatele společenství a
mecenáše Dušana Dvořáka skrze Společenství podpory Olomoucké nadace filantropů a
mecenášů Kč (převod na/z transparentního účtu společenství ve všech
směrech) hudebnímu režisérovi festivalu a kapelníkovi Traviny Jas na zajištění
a vlastní ozvučení, zajištění, dopravu a vystoupení dalších 4 kvalitních
hudebních kapel na Noci básníků a tištěnou propagaci Noci básníků 2016.
21.
8. 2016: Příspěvek Martina Dindoše, Martina Kotaly, Dušana
Dvořáka, Jaroslavy Bělíkové a Jiřího Šedy skrze dary do tomboly (výtěžek) a
prodej mastí a proteinu a semen předaný Dušanem Dvořákem majiteli zahradní restaurace
Na rybníčku ve výši 2.500 Kč na zajištění stravy a pohoštění 5 hudebních kapel
Noci básníků a zajištění pořadatelské služby a úklidu.
Jaroslav Vacl a Dušan Dvořák |
Celková
finanční bilance
Výsledek: - 6.900 Kč
Příjmy 15.900 Kč
Výdaje 22.500 Kč
Příjmy
Z tomboly: 2.700,- Kč
Z prodeje (konopných produktů): 1.100,- Kč
Z prodeje vstupenek: 13.100,- Kč
Finanční výdaje – krytí
Příspěvek, dary a vlastní činnost: 22.500,- Kč
--------------------------------
Doufám, že v červenci již bude konopná církev registrovaná, říká velekněz Dušan Dvořák
Autor: Martin Zíta | Kurz: Stisk | Kategorie: Publicistika
Léčba konopím
nachází ve společnosti zastánce i odpůrce. Jedním z nejhlasitějších bojovníků
za legalizaci rostlin pro léčebné účely je Dušan Dvořák, který svou snahu
dotáhl až do spirituálních rozměrů. Je veleknězem Evropské konopné církve,
která se snaží získat posvěcení od státních orgánů, což by znamenalo povolení
pěstování konopí. S pochopením se ale zatím příliš nesetkává.
Dušan Dvořák
stojí za mnoha iniciativami, které se v minulosti pokoušely, případně stále
pokouší prosadit konopí jako legální možnost léčby. Rostliny sám pěstuje na
farmě v Ospělově nedaleko Olomouce, kde jeho úrodu pravidelně zabavují
policisté. V posledních letech takto přišel o více než tři tisíce rostlin.
Momentálně se Dvořák snaží registrovat Evropskou konopnou církev, která využívá
konopí jako prostředek k modlitebním obřadům.
Výrobky s
označením, že se jedná o konopné, k dostání jsou. V čem se liší od těch, které
chcete prosadit vy?
Členové poroty Vladka Livingstone a Petr Palarčík |
Nikdo se tím
takto nezabývá?
Produkty jako
kořen nikoho nezajímají, nechají se v poli nebo se vyorají. Přitom je to škoda,
dá se s tím dělat spoustu věcí. Stonky se rovněž zpracovávají a mají velký
užitek v řadě oborů, malopěstitelé je zpravidla rovněž vyhazují. Doufám,
že se nám podaří prosadit názor, že se na zelené rostliny bude stát dívat
s ohledem na zákon o návykových látkách jako na velkou kytici
s klasy, než jenom jako na květ, který je potřeba izolovat a hovořit o
konopí vědomě mylně a matoucně jako o marihuaně. Nebo označovat konopí
nesmyslně technickým. Každé konopí je technicky i léčebně využitelné. Záleží na
odrůdě a záměru. Když je však srovnávací výzkum na obsahy a poměry látek
v konopí zakázán, jde to těžko. Konopí je omamné a neomamné, jak poznat
neomamné konopí však nikdo v Česku neví, každý policejní orgán si dělá, co chce
a v pátek se mnou bylo na Floře zahájeno desáté trestní řízení za
posledních šest let. Policie totiž nemá žádnou normu, jak určit vzorek konopí
k měření a nadřazenou unijní normu neuznává a rozdíly přitom mohou být až
stonásobně odlišné na obsah účinné látky THC, která je sledovaná.
Církev tedy
nebude nic dávat na trh?
Návštěvnící Noci básníků měli k dispozici krásnou louku |
Proč by vůbec
konopná léčiva měla být legální?
Je to tisíciletý lék, má široký záběr a je nesmírně
šetrný.
V čem je tedy jejich výhoda oproti postupům, které
západní medicína považuje za tradiční?
Tančilo se a pilo a veselilo |
Konopí takové
účinky nemá?
Pokud se s
konopnými léčivy zachází zodpovědně, nejsou vůbec žádné komplikace. Případně
jsou minimální a nemají trvalý charakter. Nejčastěji když si vezmete větší
dávku, než tělo snese. Mluvím o dospělých, u dětí je potřeba být opatrnější.
Největší komplikací a ohrožení občanů je prohibice a černý trh s mnohdy
toxickým konopím a výtažky, což lidé nepoznají.
Pochopitelně,
už od samého začátku ve třicátých letech. Jde pouze o tři věci. O peníze, moc a
ideologii. Korporace mají obrovskou sílu, stojí za nimi velký kapitál, ale
nejvíce za nimi stojí lidská hloupost živená propagandou médií. Když je něco
racionálně uchopené a dlouhodobě to nejde, tak to má nějaké pozadí. Mediální
manipulace, mytizace celé věci, neracionální diskuze. Nejvíce ilustrativní je,
jak se mě soudy bojí a lžou. Vydávají rozsudky bez jakéhokoliv odůvodnění.
Justice je schopná dostat se do situace, že musí v rozsudcích proti mně
lhát, že konopí je prekurzor, protože nějaký Dvořák z Olomouce soudům dokázal,
jak hrubě Česká republika porušuje mezinárodní úmluvy a závazky. Je to justiční
kartel evropského rozměru. Soudy by neměly jednat podle toho, jak si to
vládnoucí ideologie představuje, ale podle zákona.
Podaří se církev registrovat? Snad v červenci, doufá Dvořák
Jaké jsou cíle
konopné církve?
Jejím cílem je
zajištění náboženské svobody. Podpora vzdělání, výzkumu a především chudých
lidí, kterým pomůžeme založením nadace. Chceme založit digitální univerzitu,
vlastní penziony, farnosti a tak dále. Brzy lidé pochopí, že to není nástroj k
tomu, aby byl někdo zfetovaný, ale je to nástroj spirituální a humanizující a
obecně prospěšný. Pokud budeme mít deset tisíc členů, budeme moci chodit do
vězení a věřím, že vězni s přístupem k modlitebním předmětům církve budou mít
mnohem menší recidivu. Otázkou je, zda si společnost menší recidivu přeje,
v Americe je snad polovina lidí ve vězení za konopí a vězeňství je
samostatný průmysl.
Nemyslíte si
ale, že vám odkazování se třeba na Liberland může v očích veřejnosti uškodit,
protože spoustu lidí jej vnímá jako recesi?
Jenom neznalý
člověk může Liberland považovat za recesi. Jedná se o geniální myšlenku, která je
zakotvená v mezinárodním právu. A ano, může mi to v očích veřejnosti uškodit,
právní povědomí je u nás na mrzké úrovni.
Jak se posouvá
snaha o uznání církve?
Se státem
momentálně vedeme odvolací správní řízení, zda ústava konopné církve, jakou
jsme zveřejnili, by byla shledána jako dostatečná opora pro registraci.
Ministerstvo odpovědělo, že v žádném případě. Vyjmenovali nám velice obecné
důvody, žádáme v odvolacím řízení doložení jejich tvrzení, neboť šlo o
spekulace. Ministerstvo kultury nám například řeklo, že vytváříme skupinu,
která nabádá k trestné činnosti, chtěli jsme, aby nám to doložili na důkazech.
Naopak my jsme doložili, že stát jedná s občany jako skutečná organizovaná
zločinecká skupina. A spáchané zločiny soudců a státních zástupců, které byly
schváleny konfiskacemi konopí pro nemocné a výzkum, odmítají všechny stupně
státních zastupitelství, soudů a policie povolit vyšetřit, roky k tomu
mlčí ministr vnitra, spravedlnosti a premiér. Mlčí Česká televize. Cenzura jako
Brno. Ministerstvo uznalo například církve založené na bibli, která ve svých
textech nabádá k vraždění a jiným ohavnostem, a to nemluvím o knihách
náboženských společností a církví založených na koránu. K ničemu takovému
nevybízíme.
Máte datum, do
kdy byste rád měl jasno?
V červenci
odjíždíme na pouť do Říma k papeži, takže doufám, že se nám vše podaří tak, aby
byla do té doby konopná církev řádně registrovaná.
Velekněz osobně zkontroloval prostory před sobotní Nocí básníků o pár dní předem. Louka už byla posečena ...Gustav tekl proudem |